Pas på huslejen

Organisationsbestyrelsen arbejder i øjeblikket med forskellige indsatser, der skal holde beboernes husleje i ro. Og her skal du som beboer være med.

Måske tænker du ikke lige over det, når du har travlt og er på vej. Men du har et ansvar for at være med til at passe på huslejen, der hvor du bor. Lad os give et eksempel. Du har ikke lige tid til at smide dine reklamer om i avisbeholder i gården, så du lægger dem oven på postkassen. Eller du taber noget på trappen, og du har ikke lige tid til at samle det op. Så kommer naboen. Naboen har også travlt, og når nu der er én, der allerede har lagt reklamerne i opgangen, så kan naboen ligeså godt gøre det samme.

Der går en uge, og pludselig er aviser og affald i opgangen væk. Herligt! Men hvem har gjort det, og hvem har betalt for det? Det er sikkert nogle af de ansatte fra ejendomskontoret eller dem I har til at vaske trapper, der har fjernet affaldet. Men det er dig selv og de andre beboer i din boligafdeling, der betaler gildet -  kollektivt over huslejen. Så, ville det ikke være meget bedre, at du selv fjerner dit affald, i stedet for at I over huslejen skal betale for, at andre skal rydde op efter dig?

Affald er bare et eksempel. Vi kunne også have nævnt, at hvis I som beboerne passer bedre på de fælles ting, selv skifter en pære i opgangen, selv rydder op i kældrene, er med til at holde de grønne områder rene og pæne osv., så tager I jeres del af ansvaret for at passe på huslejen.

Tænk over det, så tænker og arbejder vi i organisationsbestyrelsen videre med, hvordan vi kan effektivisere driften af vores boligområder og dermed passe på huslejen generelt i fsb. Effektivisere, det skal vi, for at sikre, at huslejen ikke vokser ind i himlen.

Lad os tage fat på opgaven, sammen.